Procedura

Jak wygląda cały proces zgłoszenia problemu?

Na pewno po awarii pojawia się pytanie co dalej ?

Przede wszystkim proszę wyłączyć dane urządzenie, nośnik. Dalsze działanie może uszkodzić bezpowrotnie dane lub całkowicie uniemożliwić ich odzyskanie. Najlepiej jest nie próbować metodą prób i błędów.
O wiele lepsze jest podejście „raz a dobrze”.

Oczywiście najlepszym sposobem na odzyskanie danych jest dostarczenie urządzenia/sprzętu do laboratorium.

Najprościej jest zadzwonić i własnymi słowami chociaż orientacyjnie omówić zaistniały problem. Postaram się podpowiedzieć jak ewentualnie zabezpieczyć sprzęt podczas transportu.

Oczywistym jest, że nie wszystko jest dla każdego oczywiste, szczególnie jeśli pierwszy raz wpadliśmy w tarapaty i nasze dane „utkwiły w nicości”.

Orientacyjne kroki jakie musimy wspólnie przejść:

  1. Wykonuję diagnozę uszkodzonego czy też po prostu dysfunkcyjnego sprzętu
  2. W miarę możliwości przedstawiam stopień uszkodzeń/ problemu i ewentualną konkretną wycenę lub też w niektórych przypadkach przybliżony zakres cenowy całej usługi.
  3. Omawiamy ewentualne priorytety jeśli takowe są, czyli które pliki są najważniejsze oraz ewentualny ich priorytet odzyskiwania.
  4. Jeśli po omówieniu szczegółów jest zgoda na odzyskanie danych to oczywiście przystępuję do ratowania plików
  5. Dostarczam odzyskane dane w sposób wspólnie ustalony.