Jak wygląda cały proces zgłoszenia problemu?
Na pewno po awarii pojawia się pytanie co dalej ?
Przede wszystkim proszę wyłączyć dane urządzenie, nośnik. Dalsze działanie może uszkodzić bezpowrotnie dane lub całkowicie uniemożliwić ich odzyskanie. Najlepiej jest nie próbować metodą prób i błędów.
O wiele lepsze jest podejście „raz a dobrze”.
Oczywiście najlepszym sposobem na odzyskanie danych jest dostarczenie urządzenia/sprzętu do laboratorium.
Najprościej jest zadzwonić i własnymi słowami chociaż orientacyjnie omówić zaistniały problem. Postaram się podpowiedzieć jak ewentualnie zabezpieczyć sprzęt podczas transportu.
Oczywistym jest, że nie wszystko jest dla każdego oczywiste, szczególnie jeśli pierwszy raz wpadliśmy w tarapaty i nasze dane „utkwiły w nicości”.
Orientacyjne kroki jakie musimy wspólnie przejść:
- Wykonuję diagnozę uszkodzonego czy też po prostu dysfunkcyjnego sprzętu
- W miarę możliwości przedstawiam stopień uszkodzeń/ problemu i ewentualną konkretną wycenę lub też w niektórych przypadkach przybliżony zakres cenowy całej usługi.
- Omawiamy ewentualne priorytety jeśli takowe są, czyli które pliki są najważniejsze oraz ewentualny ich priorytet odzyskiwania.
- Jeśli po omówieniu szczegółów jest zgoda na odzyskanie danych to oczywiście przystępuję do ratowania plików
- Dostarczam odzyskane dane w sposób wspólnie ustalony.